Rychle a levně - sójové kostky s kuskusem

4. února 2015 v 21:26 | Mitsuki |  Strava
V rámci mého asisnadužmiliontého rozhodnutí získat a udržet si štíhlou linii, přináším snadný recept pro chutnou večeři/oběd. Pokud jste studenti, kteří šetří každou korunou i minutou, oceníte. Jedná se o můj oblíbený recept - sójové kostky s kuskusem. Kdekdo nad sójou coby náhražkou masa ohrnuje nos - já to ale jako maso neberu a kdyby jste přede mě dokonce položili flákotu a na zelenině oprančené sójové kousky, vyberu si tu druhou variantu :-P



VÝCHOZÍ SUROVINY

1 porce
  • sójové kostky (40 - 50g)
  • kuskus (70g)
  • nakrájená zelenina (jakou máte rádi nebo po ruce já použila rajčata a papriku)
  • koření, sůl (v mém případě bobkový list, trocha soli, ale lze použít i koření na maso)
  • trošička oleje nebo másla




POSTUP

  1. Podle návodu uvaříme sójové kostky a připravíme kuskus (doba přípravy záleží, jaký si koupíte výrobek, sójové kostky 10 - 15 min, kuskus jen zalijete horkou vodou)
  2. Na pánvi si rozpálíme pár kapek oleje/másla a přidáme sójové kostky a nakrájenou zeleninu (fajnšmekři si můžou oprančit i kuskus) a osmahneme.
  3. Hotovo :-)



Sója se luštěnina s vysokým obsahem proteinů. Zpracovává se do tofu, tempehu (výtečná věc, o které se ještě něky rozepíšu, vzniká ze sóji během fermentace) nebo jako sójové mléko. Sója obsahuje také fytoestrogeny (takže dámy, pokud toužíte po větším poprsí, je právě tato potravina doporučováno ;-) Ale pozor na antinutrienty a alergeny!

Kuskus je do kuliček vytvarovaná krupice z pšenice, ječmene nebo prosa. Kuskus lze připravovat také nasladko, vybrat si v obchodech můžete i celozrnný. Obsahuje sacharidy, bílkoviny, vitaminy skupiny B, vitamin E, vápník, železo fosfor.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama